lördag, maj 01, 2010

David Nilsson lägger av

David Nilsson kommer att lägga av. Tyvärr måste jag säga, för jag hade verkligen velat se David lyckas ordentligt i Mörrumströjan. Samtidigt känns det skönt att han inte bara sitter av ett kontrakt utan hellre lägger av om motivationen tryter. Ingen kan ju heller ta ifrån honom sina framgångsrika säsonger i Olofström.

Andreas Svensson. Grymt besviken på att Mörrum utnyttjade en klausul i kontraktet. Förra årets lagkapten kan mycket väl hamna i Kallinge, men jag hoppas faktiskt att han stannar. Ett vettigt kontrakt och vi har fortfarande en stark center, som garanterat skulle göra en bättre säsong denna gång.

Joakim Svärdh. Jag tycker att han har tappat under de senaste säsongerna, men man hoppas ändå få se honom i laget. Mörrum kan dock inte betala så mycket för att behålla honom.

Johan Hedman. Jag hade mycket större förhoppningar på honom inför förra säsongen men dessa infriades inte. Det verkar som att han blir kvar i föreningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar