torsdag, maj 06, 2010

Fahlander drar sig tillbaka

Mikael Fahlander drar sig tillbaka i Örebro Hockey. Vad innebär det här för hans engagemang i Karlskrona?
"Hur många miljoner kronor Mikael Fahlander och hans bolag stoppat in i Örebro Hockey vill han inte säga.

– Det handlar om stora pengar, och det har det varit värt. Men nu är det dags att Örebro som stad tar över och visar vad den vill med Örebro Hockey. Alla förutsättningar finns att bygga vidare uppåt, men i fortsättningen kommer mitt engagemang ekonomiskt att anpassas till publik- och sponsorintäkter i övrigt."

"
– Det betyder att jag är med om alla andra är med. Men jag kommer inte lägre att bära Örebro Hockey ekonomiskt på egen hand. Jag har varit loket under de senaste sex-sju åren, andra sponsorer har åkt med. Nu får det bli tvärtom. Örebro ska vara loket, jag åker med. Det är en sund utveckling."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar