onsdag, november 03, 2010

Ellebo & Hedman utlånade

Då är det officiellt att Gustav Ellebo är utlånad till Kallinge och att Johan Hedman är utlånad till Tyringe. Det blir en bra lösning för alla involverade, framför allt för spelarna själva som nu får en ypperlig chans att få lite matcher i benen.

Johan Hedman tränade hårt under sommaren och jag hoppades innerligt att det skulle bära frukt redan nu under grundserien, men speltiden har varit sparsam och när han väl fått chansen så har han inte tagit den. Johan har offensiva kvalitéer som behövs i goiset men tyvärr slarvar han för mycket i defensiven och jag hoppas att den här utlåningen kan resultera i ett bättre självförtroende och att han får lite matcher i sig och "värderar situationerna bättre".

Leif Boork ringde upp mig under sommaren och vi pratade om Gustav Ellebo (intervju). Allas vår hockeyexpert summerade läget på det här sättett:

"Det hände något med Gustav när han kom till Örebro. Han körde på, var mer målinriktad och fick upp energin. Men sen är det ju så att de här spelarna kan spela i både Örebro och Mörrum utan att göra det där extra som krävs, men jag hoppas att Gustav är ansvarsfull. Han har definitivt talangen, men det gäller att vara tillräckligt ambitiös. Han är ju fortfarande ung och nuförtiden kan man ju lira tills man blir 40 så det är upp till honom själv."

Nu får både Johan och Gustav en ypperlig chans till mer speltid och förbättra på självförtroendet! Kör så det ryker!

10/11
Johan Hedman, 14 matcher, 5 (0+5) poäng, 18 utv min, -4 (7:11) +/-,
Gustav Ellebo, 12 matcher, 0 poäng, 0 utv min, 0 (2:2) +/-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar