söndag, maj 23, 2010

Hedman är en dark horse


Mörrums GoIS IK kan värva dyrt. Klubben kan leta efter tunga nyförvärv som äter upp en stor del av spelarbudgeten, eller så kan vi försöka kombinera det med att jobba inåt och förbättra de spelare som vi redan har. 

Nu valde man att utnyttja klausuler och lösa upp flera kontrakt, för att verkligen göra en omstart efter en katastrofal säsong. En ny sportchef och tränare fick sätta upp nya ramar för det lag som ska representera våra stolta färger. Backen Johan Hedman var en spelarna som fick sitt kontrakt upplöst och fick omförhandla. Han har en bra blick för spelet och är en offensiv back, men förra året fick han problem med tempot i den här serien. Skridskoåkningen hängde helt enkelt inte med för han var inte tillräckligt bra tränad. 

Faktum är att jag tog upp det här med Hedman själv för ett tag sen, och jag fick ett svar som ger mig ett stort hopp inför den kommande säsongen. Han berättade med stor självinsikt att han inte var beredd på den stora skillnaden mellan de olika serierna, och att han kommer träna hårdare inför den här säsongen. Det krävs en del för att ta hård kritik, speciellt med hans utsatta position, omförhandla och nu förbereda sig inför en ny säsong och ta den här tuffa utmaningen. Sanningen är ju att vi supportrar inte så lätta att tillfredställa alla gånger, även om jag vet att det finns två sidor av myntet.

Den senaste tiden har jag funderat om det här bör publiceras. Ett privat samtal är ju ett privat samtal. Jag har dock övervägt det hela och jag är känner mig trygg med att det här är en positiv artikel. En bättre tränad Hedman har alla möjligheter att bli väldigt värdefull för vårt lag. Full galopp!

Kom igen alla goisare! Nu kör vi igång ordentligt med Supporterspelaren 2Lax10

1 kommentar: