tisdag, maj 11, 2010

Talangfull forward klar för Mörrum

Rögle-forwarden Linus Molin har varit en lovande spelare under många år men han har ännu ej spelat hockey på seniornivå. Jag brukar inte vilja haussa unga lovande juniorspelare, men här är jag säker på att Mörrum har gjort en kanon värvning!

Molin har under flera år haft höga förväntningar på sina axlar, men det var först under den gångna säsongen som han äntligen tog nästa steg i sin utveckling. Flytten från Malmö till Ängelholm, där han blev utsedd till J20 lagkapten, gav resultat per omgående. Eller vad sägs om 46 (22+24) poäng på 39 matcher i J20 SuperElit?

Nu väntar första säsongen med seniorhockey och som vi alla vet så kan det vara ett stort steg att ta för många juniorspelare, men Molin känns klippt och skuren för uppgiften. I Mörrum kommer han att få ordentligt med speltid och kan man nu bara finna en bra omgivning så är jag säker på att Molin kommer att växa ytterligare.
Sydöstran:
"– Det var flera andra klubbar från den södra division 1 som visade intresse, men jag fastnade direkt för Mörrum och bilden jag fick av föreningen, säger Linus.
– Både Mörrum och jag tror på en bra säsong."
Värvningarna av Björn Andersson och nu Linus Molin visar att Mörrum är på rätt väg med sitt lagbygge! Nu behövs det någon talang till och ett par etablerade spelare, så kan det här bli en säsong då vi faktiskt, utan att skämmas, äntligen kan titta uppåt i tabellen.

J20 SuperElit grundserie
24 matcher, 21 (10+11) poäng, +5 +/-, 10 utv. minuter, 3 powerplay mål

J20 SuperElit vår
15 matcher, 25 (12+13) poäng, +14 +/-, 6 utv.minuter, 2 powerplay mål

J20 SM-slutspel
2 matcher, 1 (0+1) poäng, -1 +/-, 0 utv. minuter

Kul att veta: Hans gamle vapendragare från Landskrona,
Marcus Johansson, lirar numera i Elitserien med Färjestad. Halmstad var ett av lagen som var intresserade av Molins underskrift.

BLT - Molin klar för Mörrum
Sydöstran - Mörrum värvar vidare

2 kommentarer:

  1. Skriver lite om Mörrums senaste nyförvärv här: http://dackehallen.wordpress.com/

    Där har ni gjort ett kap!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag glömmer aldrig hur Peter Johansson kom från Tyringe och tog över "förstaspaden".

    Väldigt kul att han återvänder till Mörrum! Ska skriva en artikel om det imorgon bitti :)

    SvaraRadera